تبلیغات
ده‌ست نووسراوه‌كانی من - نکاتی برای ایام اضطرابات تسلیت!
 
ده‌ست نووسراوه‌كانی من
هاوار خودایه لیره عاقلیان پی گیژه-قوبادی
درباره وبلاگ



سپاس بۆ سه‌ردانت

مدیر وبلاگ : محمدپوری
نظرسنجی
خۆزگه‌م به‌و كه‌سه‌ی وا ......؟







جمعه 19 اردیبهشت 1393 :: نویسنده : محمدپوری

با سلام خدمت همه دوستان و آشنایان و...
جا دارد از همین جا پیشا پیش ایام اضطرابات و امراگات(جمع مکسر مرگ،کاشف:بنده مفکر!) و در نهایت (اگه زنده موندیم) امتحانات رو به همه دانش آموزان و دانشجویان(بخصوص بچه مخ ها) تسلیت عرض کنم! همچنین باید عرض کنم که این وب هم یه مدت تعطیل میشه و خلاصه باید بچسبیم به درس و تمرین ولی اگه وقت کردم کامنت های ارزشمندتون رو بی جواب نمیذارم.انشالله اگه بعد امحانات اگه عمری باقی موند با مطالبی جالب علمی و خنده در خدمت هستیم البته مطالب کردی در اولویت قرار دارند.
امروز هم چند نکته درباره شب امتحان و تغذیه این ایام رو در ادامه مطلب براتون میذارم که خیلی مفید هستن و میسپارمتون به دست خدا.ایشالله که همه بچه هایی که تلاش خودشون رو میکنند به هدفشون برسند و تیر هم با خنده بیام جمع گرم دوستان!(بگو آمین دیگه!!)

برای موفقیت هر چه تمام‌تر در امتحانات و بهره‌وری بالا از دانسته‌های‌تان لازم است که به چند نکته‌ی مهم توجه کنید:

از شب امتحان شروع می‌کنیم

- با توجه به بارم‌بندی و اهمیت مباحث، بر روی آن‌ها وقت بگذارید و وسواس در خواندن نداشته باشید و هم‌چنین حل نمونه‌سؤال  امتحانی هم فراموش نشود!

- شب امتحان حتماً به میزان کافی بخوابید تا سر جلسه کسل و بی‌حال نباشید.

- شب قبل از امتحان غذای چرب و سنگین نخورید. نوشابه‌های انرژی‌زا و هر ماده‌ای که به کمک آن به طور مصنوعی بیدار بمانید نخورید. قبل از خواب یک لیوان شیر و عسل میل کنید.

- قبل از خواب دوباره ساعت امتحان را بررسی کنید و هم‌چنین ساعت خود را برای بیدار شدن در زمانی مناسب تنظیم کنید.

- صبح قبل از امتحان وقت مرور درس مورد نظر شماست و بهترین راه برای مرور، خواندن سریع خلاصه‌نویسی‌ها و حل نمونه‌سؤال امتحانی است.

- وسایل مورد نیاز برای امتحان را فراموش نکنید (کارت ورود به جلسه، خودکار مناسب و روان و ...)

- خوردن صبحانه برای تنظیم قند و آرامش شما سر جلسه‌ی امتحان مؤثر است. میل کردن صبحانه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

- وقتی به حوزه‌ی امتحانی وارد شدید به صحبت‌های سایر دوستان و گاهی حرف‌هایی که بار مثبت یا علمی ندارند بی‌توجه باشید و آرامش خودتان را حفظ کنید.

- سعی کنید صبح روز امتحان با دوست یا رقیب درسی خود بار دیگر نکات مهم را مرور کنید.

- پس از مستقر شدن روی صندلی امتحان ذهن خود را برای چند لحظه از هر فکری خالی کنید و با خواندن سوره‌ای از قرآن کریم یا یک شعر آرامش‌بخش مغز خود را آرام و آماده کنید. کشیدن نفس عمیق فراموش نشود.

- به هیچ عنوان به این فکر نکنید که از این امتحان چه نمره‌ای خواهید گرفت. تمام تلاشتان این باشد که تمام دانسته‌های خود را با نهایت دقت روی برگه بنویسید.

- پس از گرفتن برگه‌ی سؤال نگاه اجمالی به آن‌ها بیندازید و تعداد سؤال‌‌‌ها و بارم‌بندی و زمان را در نظر بگیرید تا وقت‌تان را تنظیم کنید.

- هیچ اجباری وجود ندارد که همه‌ی سؤالات را به ترتیب پاسخ دهید. از سؤالاتی شروع کنید که آمادگی ذهنی بیش‌تری دارید.

- هیچ‌وقت سعی نکنید که با عجله سؤالات را حل کنید و به فکر تحویل دادن برگه‌ی خود نباشید. هیچ‌وقت به این فکر نکنید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند. تنها چیزی که اهمیت دارد موفقیت شماست.

- دقت خود را بالا ببرید. فهمیدن صورت سؤال در حل مسئله مؤثر است و نیمی از آن را پیش می‌برد. خوب به صورت سؤال  دقت کنید. خوب به راه‌حل آن هم فکر کنید. هوشیار و دقیق باشید.

تغذیه:

یک کارشناس تغذیه گفت: در شب قبل از امتحان بهتر است از دمنوش رقیق "عسل و نعناع" به جای کافئین به منظور افزایش هوشیاری استفاده کرد.

مریم شیرمستی با تاکید بر ارتباط مستقیم تغذیه بر عملکرد حافظه افراد، گفت: لازم است در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند تا بتوانند از حافظه خود حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی استفاده از غذاهای پرحجم، چرب و نفاخ را برای ایام امتحانات نامناسب دانست و افزود: این غذاها مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند که این امر خونرسانی به سایر قسمت‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد و خواب آلودگی را نیز در پی خواهد داشت. شیرمستی غذاهای سرخ کردنی، فست فود، کله پاچه و ... را از جمله این غذاها دانست که مصرف آنها برای ایام امتحانات مناسب نیست.

این کارشناس تغذیه معتقد است: استفاده از غذا در ایام امتحانات باید در وعده‌های متعدد و با حجم کمتری در هر وعده باشد تا قندخون فرد نیز در طی روز و زمان درس خواندن متعادل بماند. وی ادامه داد: در ایام  امتحانات لازم است به منظور جلوگیری از افت فشار خون، آب کافی به بدن فرد برسد و همچنین از بروز گرسنگی پیشگیری شود.

این کارشناس تغذیه خواب کافی را نیز از دیگر اصول مهمی عنوان کرد که افراد باید در ایام امتحانات مد نظر داشته باشند و در خصوص کسانی که شب قبل از امتحان برای بیدار ماندن طولانی از کافئین استفاده می‌کنند، تاکید کرد: مصرف این مواد ممکن است در کوتاه مدت تا حدی توان جسمی افراد را بالا ببرد اما به مرور باعث افت عملکرد سلول‌های مغزی خواهد شد.

دم نوش رقیق نعناع و عسل توصیه شیرمستی برای افزایش هوشیاری در ایام امتحانات بود که اثر دائمی‌تری بر سلول‌های مغزی دارد. وی گفت: استفاده از سیب قرمز و فلفل سیاه نیز در ایام امتحانات برای بهبود عملکرد حافظه مفید است.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اهمیت وعده صبحانه قبل از امتحان نیز، خاطرنشان کرد: استفاده از شیره خرما و انگور، عسل، حلواشکری یا یک بشقاب فرنی همراه با بادام پودر شده برای این وعده مناسب است. شیرمستی یادآوری کرد: یک لیوان آب میوه طبیعی و لقمه نان و پنیر و گردو نیز برای وعده صبحانه قبل از امتحان مفید است.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از مواد غذایی چرب از جمله کره و خامه برای وعده صبحانه قبل از امتحان توصیه نمی‌شود.





نوع مطلب : متفرقه، 
برچسب ها : شب امتحان، نکات ایام امتحانات، تغذیه ایام امتحانات، طنز امتحانات، کوردی آموزشی سرگرمی، امتحانات،
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 01:20 ب.ظ
امید جان خانم شیر مستی فامیلیشه دیگه!
احسان جون دمت داغغغغغغغغ،نسوزی هااااا
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 11:53 ق.ظ
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 11:52 ق.ظ
فکر کنم خودت ادامه ی مطلب را نخوانده ای !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 09:53 ب.ظ
راس راستی خیلی جدی هااااا!!!!!!!!!!
ما که نمیخوایم به بنجنگ برویم یه امتحانه می نویسیم و تمام.

یه چیز دیگه این شیرمستی چیه تو بعضی جاها فکر کردم غذایه
محمدپوریشیر مستی؟!؟!كجا دیدی؟
چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 07:18 ب.ظ
ایول داداش كلم!كارت حرف نداره
محمدپوریاخه من كجام مثل كلم هستش!
یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 08:25 ب.ظ
سلاو
دستتان خوش.
محمدپوریخاهیش ده که م
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :